Despre munca in Irlanda
Astazi am vrea sa ne plimbam mai mult: am intrat deja in a treia saptamina de cind ne-am mutat la Dublin si am fost destul de ocupati cu obtinerea de acte aici, cautari de joburi, si am lasat-o ceva mai moale cu plimbarea&stuff.
Pina acum au mers toate bine, nu avem motive sa ne plingem. Partea care dureaza ceva mai mult si care credem ca va mai dura este cea legata de angajare. Aplicam in zeci de locuri, am fost la un tirg de joburi specializat pe limbi straine (in speranta unui job care presupune cunoasterea limbii romane), dar dureaza. Dureaza fiindca avem un statut special, ca si romani: avem nevoie de permis de munca pentru a munci aici. Ceea ce inseamna o bataie de cap in plus pentru angajatori: hirtii&birocratie. De aceea pentru angajatorii de aici e, evident, mai usor sa angajeze un polonez, lituanian, maghiar sau ceh - care au acces liber si nelimitat pe piata irlandeza. Pentru romani trebuie un efort in plus, si noi insine trebuie sa facem un efort in plus pentru a convinge viitorul angajator ca sintem mai buni decit ceilalti si ca se merita putina birocratie pentru a ni se obtine permisul de munca.
Despre situatia generala a romanilor cind e vorba sa fie angajati in Irlanda trebuie sa “multumim din suflet” celor care conduc Romania din ‘89 pina astazi.
Dar stiam toate aceste probleme cind am decis sa ne mutam in Irlanda. Practic, sintem ok - sotia mea are marti un interviu cu o agentie de recrutare (foarte puternice aici, prin ele se face practic angajarea, in 90% din cazuri). Eu mai astept - gasirea unui job in jurnalism aici presupune cunoasterea nativa - nu fluenta - a limbii engleze. Dar sint optimist si eu, avind eventuale variante de colaborare in online si chiar pentru presa scrisa - dar trebuie cautate atent.
In concluzie, cam asta e starea noastra de spirit acum, una buna. Astazi vrem sa ajungem in portul Dublin - mai iesim si noi din casa, mai invatam strazile si orasul in sine.
April 11th, 2008 at 9:47 am
Bafta cu joburile!
April 11th, 2008 at 11:07 am
“Eu mai astept - gasirea unui job in jurnalism aici presupune cunoasterea nativa - nu fluenta - a limbii engleze”
Te cred, venind din Romania, unde toata lumea are aroganta de a afirma ca vorbeste “la perfectie” limba engleza, e normal sa fi avut un soc cind ti s-a cerut sa ai un nivel C3 (CPE).
Mult success in gasirea unui job, Yolanda
April 11th, 2008 at 11:25 am
@ipo, mersi, sa fie
@Yolanda, mersi, sa fie. Dar sa stii ca ptr. mine n-a fost soc: stiam treaba cu limba nativa ptr. jurnalism. Si o inteleg perfect: e ca si cum un spaniol care stie sa vorbeasca oarecum ok romana, s-ar face ziarist in Romania: daca nu stii artificiile de limbaj, plus jargoane lexicale/etc/etc/etc - n-ai mari sanse.
Dar incerc pe online foarte mult, nu neaparat sa scriu.
April 11th, 2008 at 12:54 pm
Parerea mea e ca daca vrei cu adevarat sa te aproprii de un nivel near-native, citeste cite un articol pe zi din Irish Times, FT, Sunday Independent, The Guardian (co.uk) si cauta cuvintele/expresiile noi in dictionary.com sau thefreedictionary.com.
si multe altele!
Apoi, invata pe categorii idioms si phrasal vbs (ex. colour idioms, weather idioms/to get, to bring etc) si vorbeste mult cu oamenii (irlandezi)
+ lectura in engleza obligatorie.
Asa o sa prinzi din zbor expresii de genul “‘dis, dat and dodder” (this, that and the other)
Craic!
April 11th, 2008 at 2:51 pm
am auzit ca viata este foarte scumpa acolo si ca doar cu un venit de 500 de euro pe saptamana nu se prea poate trai. asa e?
o zi minunata iti doresc
April 12th, 2008 at 3:59 pm
@james.. evident nu poti compara cu romania - e mult mai scump, per ansamblu. in particular, la mincare e la fel sau usor mai ieftin ca-n romania.
utilitatile: cablu, net, curent, sint mai scumpe. apa menajera si de baut e pe gratis insa:)). berea nu!
April 13th, 2008 at 2:53 pm
Salutare Cristi! Cam cit cheltuieste o familie pe luna cu chiria,utilitati,mancare
April 13th, 2008 at 4:30 pm
salut
mincarea cred ca in jur de 5-6 sute (cumparaturi de la magazine+sa-ti faci tu acasa din ce cumperi), utilitatile cred ca ajung la 2-3 sute lunar, chiria sau mortgage-ul (daca ti-ai luat casa pe 30-35 de ani) undeva de la 1100 pina la 1500,1600, depinde ce casa ai sau in ce fel de casa stai in chirie. In mod normal, o familie medie cistiga pe la 4.000 si ceva pe luna, deci e ok.
April 13th, 2008 at 8:47 pm
MULTUMESC!
April 14th, 2008 at 8:55 pm
Felicitari pentru “mutare” (damn, s-au dus recenziile la restaurante in Bucuresti
).
) si e bine de stiut. Keep us posted si succes !
E foarte nasoala partea cu job-urile - cum ca-ti trebuie work-permit and all that. Evaluez si eu niste optiuni pe IT in momentul de fata, nimic serios (inca, nu se stie ce rasare
April 15th, 2008 at 6:49 pm
Bine ai venit in Dublin, Cristi!
Nu stiam eu cine scrie din si despre Irlanda pe Hotnews de ceva vreme!
Iti urez acomodare rapida si bafta multa cu engleza irlandezilor, care din pacate difera si de cea de la tv, si de cea pe care o invatam noi in Romania.
O zi buna,
Maria
October 8th, 2009 at 1:10 pm
imi poate spune si mie cineva de ce romanii nu au drept de munca in strainatate desi sunt cetateni UE?pana la urma suntem sau nu in UE?
October 8th, 2009 at 1:17 pm
Pai sintem in UE, insa tarile UE isi fac singure politica legata de piata muncii, din pacate pentru noi
.
.
Romanii au drept de munca egal cu ceilalti cetateni UE in majoritatea tarilor UE, insa nu inca si in UK, Irlanda, Germania, Franta, Italia, Belgia, Olanda si Austria. Deci avem drept la munca in 18 din cele 26 de tari colege cu noi in UE.
Asa ca, practic, putem munci liber in tari precum Spania, Suedia, Finlanda, Grecia sau Portugalia. Sau daca vrem in Letonia, Estonia sau Malta
Romania, de exemplu, a liberalizat piata muncii pentru toate tarile UE, de la 1 ianuarie 2007. Nu stiu citi vin insa sa munceasca in Romania din alte tari UE insa oricum, e un ajutor si un avantaj pentru cetatenii din alte tari fiindca nu mai stau la milogeala si la hirtogareala si nici nu sint vinati.
Multumeste din suflet pentru ca inca n-avem voie la munca in 8 tari din UE celor din politica, din ‘89 si pina in ‘09. 20 de ani ratati.
January 3rd, 2010 at 11:32 pm
Buna ziua, din intamplare, in cautarea unor informatii, am dat search pe google munca Irlanda si am dat si peste aceasta pagina. Ma numar printre acei fosti studenti din Romania, care au terminat o facultate, au luat o simpla adeverinta in urma licentei si apoi au inceput sa aplice pentru un loc de munca. Pana acum nu am reusit nici macar sa fiu invitata la interviu. Psihologia nu vinde. Acum sunt implicata intr-un soi de colaborare, la un post de radio, care pentru moment, nu imi aduce niciun venit. Stiu ca poate suna ridicol ceea ce urmeaza sa va intreb, insa, am sa o fac totusi: ce sanse sunt sa reusesc sa gasesc un loc de munca, impreuna cu sotul, intr-o tara precum Irlanda, in lipsa unor “antene”, cum imi place mie sa le numesc?
January 4th, 2010 at 12:27 am
Buna Alina,
Multumesc de mesaj. La Multi Ani!
Of……..din pacate pe moment situatia nu e prea buna aici, pentru nou-sositi.
1. Din cauza recesiunii economice, care a fost una dintre cele mai mari din Europa.
2. Din cauza permiselor de munca necesare romanilor.
3. Din cauza meseriei tale, una umanista, adica cu sanse mai mici, teoretic, de reusita aici - unde strainii gasesc mai degraba, sau gaseau - mai exact, locuri de munca in meserii practice (constructii, curatatorie, restaurante, etc).
E greu, tb studiat bine terenul inainte, trebuie sa veniti cu bani de supravietuire aici, macar pentru 3 luni, si asa mai departe.
Oricum, bafta!
March 1st, 2010 at 10:52 am
buna. sora mea este in irlanda de doua luni si inca cauta de munca. a terminat inginer chimie alimentara , exista sanse sa gaseasca de munca in domeniul ei? si vorbeste engleza si spaniola. multumesc.
March 1st, 2010 at 10:56 pm
Buna Geanina. Multumesc de mesaj.
E greu de tot in perioada asta, insa nu imposibil.
Poate isi va gasi altceva, pana se vor ivi ocazii in domeniul ei.
E abonata si la siteurile irlandeze de joburi ? Sa caute anunturi si in fct. de limba spaniola.
In rest, nu cunosc bine domeniul amintit, nu stiu ce sa zic.
Perioada e dificila rau. Bafta.
March 5th, 2010 at 10:46 pm
Buna Cristi
Sunt de 7 ani si cateva luni in Irlanda si pot sa spun ca am avut noroc cu legea “irish born child”, lege ce a fost in vigoare pana in ianuarie 2006, potrivit careia orice emigrant daca nastea pe teritoriul Irlandei un copil, primea rezidenta adica green card. Asa am primit si eu, acest drept de munca in irlanda si totodata social welfare, altfel nu stiu ce as fi facut pe vremea ceasta de criza economica in Irlanda.
Un sfat iti dau daca se poate, si vrei sa salvezi bani fa-ti cumparaturi din nordul Irlandei daca ai ocazia sa mergi ca e mult mai ieftin decat in Republica Irlanda.
Am terminat si eu o facultate in Romania insa nu am profesat ca nu am avut “pile”.Intr-adevar ca in Irlanda prin 2002 cand am venit eu nu iti prea trebuia sa ai “pile” ca sa muncesti la munca de jos, dar acum mai nou am auzit ca se si cumpara joburile in Irlanda, dar…atentie dai banii si poti sa primesti si “teapa” chiar de la persoane in care ai avut incredere.
In rest iti doresc succes si poate scri pe site daca ti-ai gasit de munca.
March 6th, 2010 at 4:22 pm
Buna Marcela, multumesc de mesaj.
.
Da, am tot vazut treaba cu Irlanda de Nord, insa n-am pus-o in aplicare pana acum.
Si cu cresterea TVA acolo si scaderea aici, nici nu stiu daca o s-o mai pun in aplicare
Multumesc de urari iti doresc si tie toate cele bune.
March 11th, 2010 at 5:27 pm
Salutari,
Stiti cumva in agricultura se gaseste mai usor de munca? Ce conditii trebuie sa indeplinesti. Va multumesc.
March 11th, 2010 at 5:28 pm
Sau ca necalificat la restaurante?
March 12th, 2010 at 10:08 am
buna. sora mea este in irlanda de doua luni si inca cauta de munca. a terminat inginer chimie alimenta5a , exista sanse sa gaseasca de munca in domeniul ei? si vorbeste engleza si spaniola. multumesc.;
March 12th, 2010 at 2:19 pm
salut, multumesc ptr. mesaj.
pai cred ca ea stie cel mai bine.
insa situatia e f grea, asa e, somajul s-a dublat intr-un an.
trebuie doar sa incerce si sa aiba rabdare, sa incerca si sa aiba rabdare, sa incerce si sa aiba rabdare.
bafta.
March 12th, 2010 at 2:21 pm
@Mirel - iti trebuie permis de munca ptr orice, sau sa fii self employed, dar nu merge in agricultura.
da, ar tb sa ai sanse, tb sa aplici sau sa mergi direct si sa intrebi la sursa.
asa sunt cele mai mari sanse.
dar ai nevoie de bani buni ca sa vii aici sa cauti.
oricum, e f greu fiindca somajul e urias, nu ca-n romania.
March 14th, 2010 at 6:36 pm
Buna Cristi,
T-eam contactat in 2009 cand aveam nevoie de informatii - pe atunci ne pregateam sa parasim Grecia pt a ne stabili in Irlanda. Te-am contactat mai apoi cand am ajuns in Portarlington unde imediat am inchiriat o casa si am cumparat masina.
Vreau doar sa comentez pe marginea viitoarelor evenimente - poate vor fi de vreun folos celor care citesc aceste randuri sau pur si simplu as fi vrut sa te informez despre “aventura” mea.
Am reusit sa supravietuim in Irlanda timp de 4 luni,; timp in care sotul a lucrat ca si consultant la ferme (langa oraselul mentionat); a fost un fel de probatory period, la sfarsitul careia trebuia sa semnam contractul inainde de a duce si copiii. Am invatat totusi ca irlandezii nu sunt toti oameni de cuvant si cand e vorba de lucru sunt gata sa isi calce cuvantul.
Fiindca au tergiversat semnarea contractului si eu nu mi-am gasit de lucru (eu am terminat filologie engleza in Grecia si am profesat aici) am decis sa ne intoarcem.
Acum sunt din nou in Atena, iar ceea ce va pot spune e ca daca nu aveti bani buni pusi deoparte pt cel putin 6 luni, nici sa nu va ganditi.
Vremea pt mine a fost o mare problema- eu venind de la o clima mediteraneana mi s-a parut ciudat lipsa de soare si atmosfera gri, si aproape depresiv.
Natura e superba si bucolica, da daca nu ai de lucru devine anost.
Daca mergi in afara Dublinului, nu te poti misca fara masina.
Mancarea mi s-a parut scumpa si too canned. Proaspatul este rar si ca sa mananci bine te costa.
In schimb chiriile in orasele de provincie (portarlington, Monasterevin) sunt 1/2din ceea ce gasesti n Dublin - eu am platit pt o casa cu 3dorm (unul en suit) 2bai, living, curte fata-spate 600euro fara lawn cutting
Noi nu am vrut sa ramanem fara alternative si sa fim pusi in situatia sa acceptam orice, din cauza disperarii. Cutoate ca am inscris copii acolo la scoala si m-am inscris si eu la master, cand sotul a fost nesigur de colaborarea cu partea irlandeza am luat calea intoarcerii .
Succes mult si inante de a va decide, search…
Cristi mersi pt sprijinul acordat atunci, multa sanatate si toate cele bune.
Inca ceva…asigurarea de sanatate e scumpa(private) si urgentele se platesc…100euro each.
March 16th, 2010 at 3:36 pm
Multumesc pentru raspuns. O sa incec in alta tara. Am citit mai multe despre Irlanda si mi-am dat seama ca este foarte greau acum. Daca as fi sigur pe ceva nu ar mai conta ca este greu si de aceea voi incerca in alta parte. Va urez succes la toti si sa va bucurati ca traiti intr-o alta tara chiar daca ea este una de adoptie dar sigur este o tara unde visele si dorintele au sanse mari sa se transforme in realizari.
March 20th, 2010 at 2:55 pm
Mai Mirele , greu este oriunde daca pleci fara sa stii ce vrei de fapt. Daca pleci, visand netinand cont de realitati ai sanse foarte mari sa te intorci dezamagit.
Cineva mi-a trimis odata un email cu o mica povestioara, probabil a copiat-o cine stie de unde. Cu permisiunea lui Cristi o s-o lipesc aici in postarea asta.
Dupa parerea mea daca chiar vrei sa traiesti in alta tara si vrei sa reusesti in acea tara , oricare ar fi ea, trebuie sa fi incarcat cu o atitudine pozitiva care te va ajuta enorm.
Uite aici povestioara… poate a-ti mai auzit-o dar mie i-mi place si v-o propun si voua uranduva mult noroc.
Era odata un barbat care sedea la marginea unei oaze la intrarea unei
cetati din Orientul Mijlociu. Un tanar se apropie intr-o buna zi si il
intreba:
- Nu am mai fost niciodata pe aici. Cum sunt locuitorii acestei cetati?
Batranul ii raspunse printr-o intrebare:
- Cum erau locuitorii cetatii de unde vii?
- Egoisti si rai. De aceea ma bucur ca am putut pleca de acolo.
- Asa sunt si locuitorii acestei cetati, raspunse batranul.
Putin dupa aceea, un alt tanar se apropie de omul nostru si ii puse
aceeasi intrebare:
- Abia am sosit in acest tinut. Cum sunt locuitorii acestei cetati?
Omul nostru raspunse cu aceeasi intrebare:
- Cum erau locuitorii cetatii de unde vii?
- Erau buni, marinimosi, primitori, cinstiti. Aveam multi prieteni acolo
si cu greu i-am parasit. - Asa sunt si locuitorii acestei cetati,
raspunse batranul.
Un negutator care isi aducea pe acolo camilele la adapat auzise aceste
convorbiri si, pe cand cel de-al doilea tanar se indeparta, se intoarse
spre batran si ii zise cu repros:
- Cum poti sa dai doua raspunsuri cu totul diferite la una si aceeasi
intrebare pe care ti-o adreseaza doua persoane?
- Fiule, fiecare poarta lumea sa in propria-i inima. Acela care nu a
gasit nimic bun in trecut nu va gasi nici aici nimic bun. Dimpotriva,
acela care a avut si in alt oras prieteni va gasi si aici tovarasi
credinciosi si de incredere. Pentru ca, vezi tu, *oamenii nu sunt
altceva decat ceea ce stim noi sa gasim in ei*.” Sau altfel spus:
*oamenii nu vad lumea asa cum este ea ci asa cum sunt ei*.
March 22nd, 2010 at 3:47 pm
@Carmen, imi pare rau ca nu ati reusit sa stati mai mult.
Nu toti irlandezii sunt asa, eu cred ca majoritatea sunt foarte ok si de cuvant. Sper sa va fie bine si poateveti reveni candva, cand situatia generala de aici va fi mai fericita. Bafta.
@Mirel - ideea e ca orice om are sansa lui, insa tb sa lupti, nu-ti va oferi nimeni aici un joc, tb sa-l cauti tu, asta e ideea.
@funkyfresh - da, e corecta povestea, in toate intelesurile ei. asa e.
March 23rd, 2010 at 12:08 am
Salut….ca sa muncesti macar part time in irlanda ce trebuie sa faci?am inteles ca trebuie efectuate niste cursuri,unul banal de engleza se poate care este dura\ta medie?stie cineva cum se procedeaza..va multumesc
March 25th, 2010 at 2:15 am
salut, nu trebuie nici un curs obligatoriu.
iti trebuie in primul rand un permis de munca, dar dupa ce ti se face o oferta de munca.
e foarte greu in prezent, e somaj mare si situatie economica grea.
bafta.
March 28th, 2010 at 2:21 pm
Buna!As vrea si eu niste informatii si pareri…in octombrie voi pleca cu o bursa Erasmus pentru un an de zile si m-am gandit sa aleg Institutul din Dublin.Din cate am inteles viata este destul de scumpa, iar bursa pe care ei o asigura este de 400 euro.As avea vreo sansa sa imi gasesc ceva de munca in domeniul turismului?
March 29th, 2010 at 1:38 pm
Buna Ancutza - multumesc de mesaj.
Despre ce institut e vorba?
Da, viata e inca scumpa fata de Romania, cu toate ca au scazut si aici preturile destul de mult in ultimul an.
Prin faptul ca vei fi la studii, vei putea munci legal 20 de ore pe saptamana, fara permis, deci ai un avantaj.
Problema e ca situatia e destul de grea in prezent si ca joburile sunt putine.
Neaparat vrei in industria turismului? Sa vinzi ceva in magazine nu te tenteaza? Poate gasesti mai usor ceva asa…
Treaba e ca tb sa cauti tu intens, nu-ti va oferi nimeni nici un job.
Bafta.
March 31st, 2010 at 9:34 pm
Este vorba despre Dublin Institute of Technology;ma gandisem la un job in domeniul turismului pentru ca am absolvit o facultate in domeniu, mi-am obtinut si brevetul de turism si mi-ar fi placut mult sa vad cum e acolo, sa pot face anumite comparatii.In pincipiu, eu am optat pentru un an de zile, insa voi face contractul de studii numai pentru un semestru si apoi, daca va fi cazul, voi prelungi si pentru al doilea in vederea realizarii lucrarii de disertatie.
Sunt tare nerabdatoare sa ajung acolo si optimista.Sper sa gasesc si de munca, dar o alta grija e locuinta.Cei de la institut nu au camine si va trebui sa imi caut eu cazare..mi-ai putea recomanda ceva mai accesibil?
April 1st, 2010 at 1:47 am
Ah, misto, e una dintre cele mai bune facultati din Irlanda.
Iti recomand http://www.daft.ie - e cel mai mare si serios site de anunturi imobiliare, si acolo sus vei vedea sectiune de “sharing”.
Adica, in prima faza, poti gasi sa stai cu cineva, cu alta tipa, etc. Sau poate vei gasi sa stai cu o colega de la DIT.
Se poarta shareul aici, in special la facultati.
Cred ca-ti va placea in Dublin, vei ajunge si intr-o perioada in care preturile au scazut ceva, fata de acum 2 ani sau acum un an.
Daca mai ai intrebari, cu placere.
Succes.
April 14th, 2010 at 12:26 am
O sa fie OK, desi cu munca se trece printr-o perioada destul de dificila eu cred ca o sa gasesti ceva dar trebuie sa fi flexibila , in sensul ca nu trebuie sa privesti la job-uri numai dintr-un singur domeniu.
Mult succes !
April 14th, 2010 at 3:38 pm
Buna din nou Cristi
Sunt Marcela, ti-am mai scris mai sus cu cateva luni in urma, despre irish born child.
Ce vreau sa te intreb e daca ti-ai gasit pana la urma de munca?!
Hai sa le dam sfaturi romanilor care vor si stiu engleza binisor au sanse sa studieze la colegii de stat(College of further education), e mai bine decat sa stea si sa nu faca nimic, iar cu ocazia ca sunt studenti pot obtine permis de munca part time. Cine se grabeste poate cauta cand sunt interviuri pentru colegiile de stat pentru ca taxele sunt relativ mici fata de particular.Dar trebuie mers la interviuri pana in septembrie la aceste colegii, ca daca nu iar mai pierde ti un an. E bine de stiut ca romanii chiar daca nu au drept de munca in Irlanda, totusi au drept de studiu ca orice cetatean UE. Poate foloseste cuiva aceasta informatie!
April 14th, 2010 at 3:41 pm
cristi, sunt tot Marcela, poti sa imi spui si mie daca vrei cum ti-ai facut aceasta adresa pe acest site ca as vrea sa ii fac si eu una fiicei mele pentru modelling si as vrea sa pot pune si poze acolo.Multumesc
April 14th, 2010 at 3:44 pm
@Marcela - eu nu caut de munca aici, lucrez cu Romania.
Da, am zis mereu ca exista varianta de a studia aici si atunci poti munci legal 20 de ore pe saptamana.
Din pacate, pentru acest an s-au cam incheiat sansele, de pe la inceputul lunii martie. S-au ocupat toate locurile, fiindca, asa cum poate stii, e nebunie de un an cu facultatile aici, se inscriu oamenii buluc.
Insa cu siguranta ca cei interesati stiu aceste lucruri.
Oricum, trebuie sa stie ca nu orice facultate da acest drept apoi, de a munci legal 20 ore/saptamana, ci doar cele acreditate/serioase.
Multumesc.
April 14th, 2010 at 3:45 pm
@Marcela - trebuie sa achizitionezi un domeniu, depinde de care vrei, “.ro”, au “.com”, sau “.ie”.
Apoi tb cumparata gazduirea si tb sa te ajute cineva care se pricepe, sunt treburi tehnice de facut, nu e chiar asa usor (ptr. cei care nu se pricep, ca cei tehnici iti vor spune mereu, din punctul lor de vedere, ca e “banal”).
April 14th, 2010 at 11:18 pm
buna Cristi
Cum se achizitioneaza un domeniu?si cat costa? cine ma poate ajuta in acest sens? poti sa ma sfatuiesti in acest sens? Multumesc
April 14th, 2010 at 11:25 pm
multumesc pentru istorioasa lui funkyfresh, intr-adevar asa e, mai trimite isorioare ca imi plac sunt pline de inteles.
April 14th, 2010 at 11:34 pm
poti lua domenii din romania, sunt mai ieftine ca aici, costa cam 7-8 euro pe an, cred.
rotld.ro, e deobicei sursa buna de cumparat domenii.
poti lua si “.ro” si “com”.
despre om…..nu stiu, tb sa gasesti pe cineva cunoscut tie, care sa te ajute……sorry.
May 6th, 2010 at 12:16 pm
salut cristi!
dupa cum iti spuneam in comentariul de acum cateva luni , cum ca ne bate gandul sa ne stabilim in irlanda…ei uite ca ne-au ajutat “mai marii tarii” sa ne hotaram ! ti-as fi recunoscator (daca stii si poti ) sa-mi dai cateva detalii despre cum iti poti face firma in irlanda ( domeniu bucatarie-patiserie-cofetarie) , ce fel de autorizari ai nevoie precum si daca si care sunt conditiile pentru a fi self-employe ( am opta pentru ceva de genul unei afaceri de familie) precum si daca ca si self-employe poti fi asigurat la sistemul de servicii social si medical sau trebuie sa-ti faci asigurari private.
in speranta ca ne vei putea da cat mai multe detalii iti multumesc anticipat.
May 7th, 2010 at 1:30 am
salut - cel mai bine e sa intri pe http://www.citizensinformation.ie
e un site cu toate info utile - plus unele sectiuni sunt in limba romana.
uite aici despre self-employment -
http://www.citizensinformation.ie/categories/employment/types-of-employment/self-employment
bafta va doresc!
May 7th, 2010 at 1:31 am
uite link aici ptr info in limba romana
http://www.citizensinformation.ie/index/LANGUAGE/ro
May 7th, 2010 at 1:30 pm
merci mult de link
hope to drink a pint as soon as we can
August 28th, 2010 at 1:22 pm
Salutare. In prezent, in Ro sunt militar. Stiu sa lucrez cu oameni, pot sa lucrez in conditii de foarte mult stres, si la calculator, si pe teren. Vad ca la noi nu se mai poate trai dacat de azi pe maine. As vrea sa vin in Galway, am unde sta vreo 2 luni cred si sa ma autosustin pentru aceasta perioada.
Poate unul din voi sa-mi dea un pic de ajutor, in ceea ce priveste o slujba? adica, se poate munci ca delivery, taxi driver, nu stiu, orice poate sa faca fizic si psihic un barbat? Cunosc limba engleza binisor, am si un atestat destul de bun in sensul asta? Va multumesc anticipat. E vorba numai despre ce fel de slujbe as putea gasi, nu de a cere cuiva sa ma ajute sa ma angajez acolo.
Numai bine si multa sanatate.
September 5th, 2010 at 2:13 pm
Salut, Petro - multumesc de mesaj.
Da, sigur, daca ai unde sa stai macar doua luni, atunci iti cresc sansele. Trebuie sa te faci self-employed (o proecdura simpla si deloc birocrata) ca sa poti munci ca taxidriver, si cred ca-ti va fi util si ptr. alte joburi.
Perioada e foarte grea, insa exista sanse - trebuie sa fii insistent si sa ai si putin noroc.
Incearca! Succes!
September 11th, 2010 at 1:51 pm
multumesc foarte mult pentru raspuns si pentru incurajare. conteaza foarte mult sa mai auzi ca e loc de speranta si de la altcineva decat de la cei la care voi merge in Galway. Am unde sta cel putin doua luni si vreau sa plec si cu vreo 4-5ooo euri, depinde cat pot sa fac rost pana plec. Si am si un prieten acolo care deja e taxi driver cu acte in regula. Macar am sa-l rog sa ma lase sa ma familiarizez putin cu meseria pe masina lui.
Inca odata, multumesc foarte mult de raspuns. Sa auzim de bine.
P.S. third level degree education( am vazut la mai multe job-uri ) se poate echivala cu facultate(academie) din RO?
multumesc
September 11th, 2010 at 2:16 pm
Da, se poate, vino cu actele traduse si legalizate si e ok. Irlanda recunoaste diplomele romanesti, din fericire.
Bafta, eu cred ca vei reusi, dar nu te culca pe o ureche si nu te descuraja daca trece o luna, trec doua, si nimic.
September 14th, 2010 at 7:04 pm
multumesc de raspuns din nou. Nici nu iti dai seama probabil (fiind acolo de ceva vreme) ce impuls dau cuvintele pe care le pui aici in favoarea si pentru imbarbatarea noastra, a celor care cautam un pic de informatie pe net.
Multumesc inca odata pentru incurajari, si iti doresc numai bine
September 23rd, 2010 at 2:54 pm
Buna,
si eu vreau in perspectiva sa ajung sa muncesc in Irlanda, am o intrebare se mai cere permis de munca pt romani ??? Sunt de meserie asistent social, oare as avea ceva sanse sa imi gasesc ceva in domeniu ?
ms astept raspuns.
October 22nd, 2010 at 5:19 pm
Salut Cristi!
Sunt hotarat sa vin in Irlanda in ianuarie si as vrea sa te intreb daca exista cursuri ceva gen protectia animalelor,protectia mediului etc!Sunt pregatit financiar cu vreo 4 mii de euro,am terminat Fac de ecologie si prot mediului si as mai avea nevoie de ceva incurajari:))
December 26th, 2010 at 1:38 pm
Merry Christams and a Happy New Year!
Buna Cristi, care este situatia in acest moment in Irlanda?
Eu am plecat din Ro in 2002 cu contract de munca ,m-am intors in 2006 ,m-am casatorit in Ro si m-am intors cu sorul meu in EIRE in 2008 martie .ne-am gasit de munca foarte usor ,eu avand drept de munca iar sotul meu mult noroc!
din pacate atrebuit sa ne intoarcem acasa avem si un bebe de un anisor iar acum ne bate gandul sa ne incercam iar sa plecam spre Irlanda.
Poti sa ne dai ,te rog ,ultimele stiri despre situatia de acolo?
multumesc
January 9th, 2011 at 8:26 pm
sal.as dori cateva informatii despre irlanda de nord. sotul meu lucreaza langa belfast la o spalatorie auto .castiga binisor dar e hotarat sa vina la vara sa vanda tot si sa plecam acolo
problema nu ar fi aceasta pt ca si eu as vrea sa plec din romania,dar am o fetita de 8 ani in clasa a2ala un liceu de muzica.studiaza pianul.intrebarea mea ar fi ,cat de dificil este sa inscrii copilul la scoala acolo pt ca de adaptat copii se adapteaza usor
January 9th, 2011 at 9:55 pm
@irina - din ce stiu/am vazut/au auzit e foarte usor sa-ti inscrii copilul la scoala in irlanda, nu stiu insa in irl. de nord, ar trebui sa fie la fel de usor. bafta.
January 11th, 2011 at 1:37 pm
hi i m frm cyprus i saw all the text bt pls tell me smbody where we can find easy job and if we need smthing we have 2 struggle no body will give us job home if we stay home and waiting for job everywhere is difficult 2 find job
January 11th, 2011 at 1:40 pm
hi 2day 1 of my friend decide 2 go ireland 4 job and he read this all text and he change his plan bec no body write good about ireland i dnt knw if this all people r not happy frm ireland they must 2 leave this country and go smwhere where they can find good job.
January 11th, 2011 at 1:41 pm
mr cristi can u will reply me?
January 13th, 2011 at 6:14 pm
Salut Cristi!
La multi ani si multa sanatate tie si familiei tale. Felicitari pentru noul blog de gastronomie si pentru efortul depus de-a lungul timpului in a ajuta atatia oameni cu informatii despre Irlanda.
Am cateva nelamuriri in legatura cu munca in Irlanda, poate ai timp sa imi dau un reply:
1. daca un cetatean roman doreste sa iti deschida o afacere in irlanda in domeniu serviciilor de consultanta, are nevoie de permis de munca in caz ca este angajatul propriei firmei irlandeze?
2. in cazul cetatenilor romani care doresc sa isi deschida o afacere in Irlanda se cer cei 300,000 euro pe care trebuie sa-i aiba investitorii din afara EU?
3. ai idee cat de greu/usor e pentru un cetatean roman sa isi deschida o firma in Irlanda si sa desfasoare o activitate comerciala in Irlanda?
4. Autoritatile irlandeze cum vad romanii dornici sa fie anteprenori acolo? Incearca sa ii ajute macar cu sfaturi/informatii utile sau din contra?
Ori informatii pe care le ai cu privire la deschiderea unei afaceri in domeniul serviciilor de consultanta in Irlanda de catre un cetatean roman e binevenita.
Multumesc mult si bafta in continuarea in ceea ce iti doresti sa realizezi.
January 13th, 2011 at 6:24 pm
Salut Adrian, mersi de mesaj.
1. Nu.
2. Nu.
3. Foarte usor, nu eixista birocratie si e f. ieftin.
4. Acorda tratament egal si nepreferential in cazul deschiderii de firme.
Bafta!
January 15th, 2011 at 3:50 pm
ASTA E ADRESA MEA DE EMAIL DACA VREA CINEVA DIN IRLANDA AS COMUNICA CU EL EU SUNT MOMENTAN IN SPANIA SI AICI E GREU CU MUNCA STAU DE TREI ANI SI MAR INTERESA CUM SE POATE OBTINE UN JOB IN IRLANDA SINT UN BUN ELECTRICIAN AM FACUT LICEUL IN ROMANIA SI AM LUCRAT INTR-UN COMBINAT IN HUNEDOARA 17 ANI AM CALIFICARE SI AICI IN SPANIA AM LUCRAT TOT CA ELECTRICIAN PINA A VENIT CRIZA ASA CA DACA E CINEVA CARE POATE SA MA AJUTE CU INFORMATII VA MULTUMESC FRUMOS
January 15th, 2011 at 3:51 pm
TOFAN.SAVEL@YAHOO.COM
April 27th, 2011 at 12:08 am
Buna ziua,am si eu o intrebare…viitorul meu sot este venit in irlanda din 2001,a fost casatorit cu o irlandeza,dar a divortat dupa un timp.El are drept de munca..intrebarea este dupa ce ne vom casatori,voi avea si eu drept de munca in irlanda?ms
April 29th, 2011 at 3:48 pm
daca nu e cetatean irlandez nu cred, dar intrebati, mai bine.
May 4th, 2011 at 10:57 pm
eu stiu ca dca el e rezident, ai drept d munca , dupa 1 an de lA CASAT. INTRA PE ROMANIAN COMMUNITY IRELAND ,INTREABA ACOLO.
May 20th, 2011 at 4:03 pm
buna ziua, as dori sa aflu ce sanse am sa ma instalez in irlanda adica sa gasesc munca si alte facilitati, eu sint cetatean britanic de origine romana si locuiesc in londra si doresc sa ma mut in irlanda pentru o viata noua, pur si simplu mam plictisit de anglia aici mereu e la fel nimic nu se schimba totul este plictisitor mersi
September 9th, 2011 at 3:57 pm
Salut. Te urmaresc de ceva timp si imi place felul in care abordezi subiectele de pe blog. Daca vrei iti pun GRATIS timp de o luna un banner la mine pe blog pentru a te promova mai bine (am 7000 vizite unice pe zi), tu fiind una dintre cele 3 persoane pe care le-am ales pentru promovarea gratuita. Daca esti interesat tot ce trebuie sa faci este sa scrii pe twitter mesajul urmator fara ghilimele “@arhi iti permit sa imi pui banner la tine pe blog #arhiblog”. Numai bine.